Kaj storiti, ko na poti spušča guma?

0

Eden od neželenih pripetljajev na poti je zagotovo ta, da ti spušča guma. In to po možnosti še ne neobljudenem območju na nedeljo ali praznik. Kaj storiti v takšnem primeru? To je odvisno predvsem od tega kaj imate trenutno pri roki in kje se nahajate.

Vsem, ki se vozijo kam bolj daleč, pa tudi ostalim, priporočam, da ob sklenitvi zavarovanja vzamejo še asistenco. Cene niso pretirane, mislim, da se gibljejo okoli 17€ letno. Asistenca vam namreč ob nadležnih dogodkih nudi kar nekaj ugodnosti. Pridejo vas iskati, če pa to ni mogoče imate nastanitev v hotelu, nadomestno vozilo itd. Vse je odvisno od tega, kaj vam vaša zavarovalnica nudi in od paketa asistence.

Da pa se naša pot ne bi predčasno zaključila obstajajo tudi druge rešitve, kot so razni spreji, ki ti pnevmatiko napolnijo s peno ali tesnilno polnilo, katerega vlijemo skozi ventil, počakamo, in nato pnevmatiko napolnimo, za kar potrebujemo še tlačilko, kompresor oz. bombulce CO2… To so začasne rešitve in teh sprejev so kasneje še posebno “veseli” vulkanizerji, ko morajo očistiti packarijo v notranjosti platišča ob menjavi, pa še zanesljivi niso najbolj. Bodite pozorni in vedno dobro preberite navodila. Če pa vam ni žal kakega evra, je še bolje, če izbrano rešitev testirate doma na kakšni obrabljeni pnevmatiki.

Potrebno je razlikovati med pnevmatiko z zračnico in tubeless pnevmatiko. Pri enduro motorjih najpogosteje, ne pa vedno, uporabljajo pnevmatike z zračnico. V primeru, ko imamo zračnico, je potrebno gumo sneti, zakrpati zračnico ali jo zamenjati z novo, zmontirati in šibati naprej. Enako kot pri kolesu. Vseeno je to kar zahteven projekt in brez ustreznega orodja in malo iznajdljivosti in prakse se bo takšnega podviga lotil le malokdo. Če nismo vešči, lahko namreč naredimo več škode kot koristi.

Zame najbolj priročna in učinkovita rešitev je set za krpanje tubeless pnevmatik. Rezultat je skoraj isti kot krpanje pri vulkanizerju. Je trajnejša rešitev v primerjavi s sprejem ali polnilom, ki naj bi zdržali manj časa. Po vsakem krpanju pa se priporoča obisk vulkanizerja. Murphy pa pogosto poskrbi še za to, da se nam takšne neljube prigode zgodijo sredi ničesar, ali pa je ravno kakšen praznik ali nedelja, ko je vse zaprto. Naj opozorim še na to, da lahko krpamo samo tubeless pnevmatiko, ki je bila predrta na tekalni površini in ne ob robovih. Če se pnevmatika predre ob robovih je edina rešitev drugi prevoz.

Omenjeni set ne zavzame veliko prostora in ima vse potrebno, da lahko brezskrbno nadaljujemo pot. Jaz imam set znamke Probiker. Cena takšnega kompleta se giblje okrog 15€. Uporabimo ga tako, da luknjo, kjer je pnevmatika preluknjana, lepo očistimo s priloženo “pilo”, z drugim orodjem, ki izgleda kot narobe obrnjena igla, pa v luknjo zatlačimo lepljivo palčko – smolnatega črva, ki jo prej dodatno namažemo s priloženim lepilom. Celoten postopek si lahko ogledate na priloženih navodilih.

Navodila za uporabo kompleta Navodila za uporabo kompleta Navodila za uporabo kompleta

V večini kompletov dobite zraven tudi tri mini bombule CO2, s katerimi začasno napolnite pnevmatiko. Vsekakor pa te tri bombule ne zadostujejo za doseganje potrebnega tlaka. Po polnjenju priporočam, da se ustavite v delavnici ali bencinski črpalki in preverite tlak.

Komplet za krpanje pnevmatik Smolnati črv Celoten komplet Komplet

Komplet za krpanje pnevmatik vsekakor priporočam. Sam ga imam vedno s seboj, čeprav ga nisem še nikoli potreboval in upam, da ga tudi nikoli ne bom. Bodite pozorni še na rok trajanja tekočega lepila. Tudi če je v zaprti tubi še ne pomeni, da ko ga boste nujno potrebovali ne bo zasušeno.

Na daljša potovanja imam pa s seboj še mini kompresor znamke Slime, ki je stal okrog 25€. Je majhen in priročen, lahko se ga brez problema kam zatlači in mogoča polnjenje do 21 barov. Vse, kar potrebujemo za delovanje, je 12V vtičnica oziroma si lahko priklope na vir napajanja po svoje predelate.

Kompresor Kompresor Kompresor

Deli.

Dodaj komentar