Nakup in vzdrževanje motoristične čelade

0

Motoristična čelada ni samo okrasek na naši glavi ampak v prvi vrsti eden najpomembnejših delov motoristične opreme. Ščiti glavo pred nesrečami in padci, nudi nam vetrno zaščito in ščiti pred vremenskimi vplivi.

Vsak motorist ve, da je čelada zelo pomemben del motoristične opreme. Tisti, ki so doživeli padec ali dva vam bodo to lahko povedali iz prve roke, kaj bi bilo in kako bi se končalo če čelade ne bi bilo na glavi. Zakon v Sloveniji zahteva obvezno uporabo čelade v nasprotnem primeru je trenutna kazen 120€ (2022). Razmislite, ali je 120€ vredno invalidnosti ali smrti…
Pri nakupu čelade moramo malce upoštevati kakšen tip motorja vozimo in koliko kilometrov bomo prevozili. Čelade se zelo razlikujejo v kvaliteti, udobju, dizajnu itd.

Čelade se delijo v več segmentov in sicer:

Integralno zaprte:
Integralno zaprte čelade zaščitijo predel brade, v celoti objamejo glavo in vrat ter močneje pritisnejo lica. So tišje in manj prepišne. Glede na zasnovo in opremo jih, tako kot motocikle, razvrščamo v različne kategorije. So zaprte čelade, primerne za turistično, športno, mestno, dinamično vožnjo.

Preklopne (flip up):
Čelade s predbradnim dvižnim delom ponujajo možnost večnamenske uporabe. Motoristu omogočajo da pokaže svoj obraz, ne da bi snemal čelado z glave, in so še posebej prijazne do uporabnikov očal. Priporočamo jih predvsem za uživaške turne vožnje, čoperje, skuterje, za doseganje zmernih hitrosti, za vožnjo v pokončno sedeči drži na motorju, za vožnjo po mestu. Zaradi specifične konstrukcije, ki je kompromis med integralno zaprtim in jet odprtim konceptom, pa so te čelade lahko glasnejše in bolj prepišne od integralno zaprtih čelad, zato se jih ne priporoča za dinamično, športno vožnjo.

Jet (odprte):
Odprte JET čelade so odlična izbira za vožnjo pri višjih temperaturah. Za čoperje, maksi skuterje, vespe, mopede, … Čeprav so videti manj »zaščitne«, pa so nadvse primerne za mestno rabo, za kratka potepanja, za dopustovanje. Predvsem pa so odlične za vožnjo po vročini, saj dajejo občutek večje svobode in manj omejujejo.

Crossover:
Je kot da bi imel več čelad v eni, saj z eno čelado pokrijete različne potrebe. Z enostavno montažo in demontažo nekaterih elementov čelade (vizir, šilt, predbradni del, sončna zaslonka) dosežemo več različnih kombinacij uporabe, odvisno od trenutnih želja in potreb motorista.

Moto kros:
Čelade za enduro, motocross, supermoto itd. Te čelade ponavadi nimajo vgrajenega vizirja, so preprostejše in imajo senčnik in daljšo zaščito v predelu brade.

AMZS je izdelal tudi tabelo, kjer so lepo prikazane prednosti in slabosti posameznih vrst čelad.

AMZS tabela prednosti in pomanjkljivosti čeladPri nakupu čelade ne moremo gledati samo na njeno lepoto. Pogosta napaka je da čelado izbiramo v obratnem vrstnem redu in najprej gledamo na njeno lepoto. Nuditi na mora vse prej kot pa le lepo poslikavo.

Smo v dobi, ko je nakupovanje preko spleta postalo del vsakdana, vendar se v primeru nakupa čelade lahko tak nakup se konča z razočaranjem, če se čelada ne prilega pravilno in je neudobna. To se da v večini primerov odpraviti, vendar to lahko pomeni zamenjavo oblazinjenja in modifikacijo lupine in s tem dodatne stroške, ki so lahko zelo visoki. Čelado je potrebno pred nakupom pomeriti! Tudi če čelado pomerimo in se nam prilega, kasneje pa se odločimo za nakup preko spleta, ker je tam ugodnejša cena ni nujno da bo enaka. Skoraj vsaka čelada ima za eno velikost lupine različne debeline oblazinjenja (predvsem ličnice).

Izberite prodajalca, ki ima na zalogi večjo izbiro in vam je pripravljen svetovati in kasneje nuditi tudi nadomestne dele in servis. V Sloveniji takšnih trgovin primanjkuje in bi jih lahko prešteli na prste ene roke. Veliko motoristov se zato za nakup odpravi v Avstrijo ali Italijo.

Čelado je potrebno tudi vzdrževati. Za čiščenje ne uporabljamo agresivnih čistilnih stredstev saj le-ta lahko čelado poškodujejo. Zadostovala bo voda, ki ji po potrebi dodamo malo milnice. V poletnih mesecih ko se nam na njej “zapeče” razen mrčes to najlažje rešimo tako da zmočimo brisačo ter jo položimo na čelado in pustimo cca. 5 – 10 min. Tako bomo brez napora in nepotrebnih sredstev odstranili vso zasušeno umazanijo. Gibljive dele je potrebno tudi podmazovati, za kar uporabimo priporočena maziva. Poleg tega bosta prav prišla tudi olje za finomehaniko in kakšen silikonski sprej. Če imamo snemljivo oblazinjenje lahko to operemo v pralnem stroju. Držite se le priporočil proizvajalca, da ne bi oblazinjenja po nepotrebnem poškodovali ali uničili. Obstajajo tudi pene za čiščenje notranjosti, pri katerih pa je problem da očistijo samo površino in čelado malce osvežijo, umazanija za oblazinjenem pa ostane. V zimskih mesecih si je tako priporočljivo vzeti kakšen popoldan in čelado temeljito očistiti in namazati.
Vizir je najbolje sneti in oprati z milnico. V kolikor ima čelada zaščito proti rosenju to previdno snamemo in jo ravno tako operemo z milnico. Zaščite proti rosenju nikoli ne smemo brisati z robčki ali brisačo, saj bi jo lahko poškodovali, opraskali. Najbolje jo je posušiti s fenom – vendar ne preblizu, da ga ne bi vročina poškodovala.

Mušice - trdovratna nadloga Servis čelade, pranje oblazinjenja Čeladi Preklopna čeladaKot sem že na začetku omenil, čelada ni samo za okras na glavi zato pred nakupom dobro premislite, kaj boste izbrali.

Deli.

Dodaj komentar