Prezimovanje motorja

0

So motoristi, ki ob prvi jesenski spremembi vremena ali pa še prej pospravijo svoje jeklene konjičke in so takšni, ki tega ne bi storili za nobeno ceno. Tudi jesenska in zimska potepanja so lahko zelo lepa in prijetna. Kakšno oblačilo več oz. ustreza oprema pa je užitek zagotovljen.

Tako eni kot drugi morajo poskrbeti za pravilno hranjenje in nego motorja v zimskih dneh.
Če se odločite, da boste motor parkirali do naslednje pomladi, si je na sončen jesenski dan pametno vzeti par ur časa in motor temeljito očistiti, pregledati, namazati in podmazati.

Posoda sklopke s hidravlično tekočino - umazanijo. Ročica sklopke Zavorna tekočina Deli in tekočine za zamenjavo

Po spletu najdete ogromno člankov kako je z zimskim spanjem motorja. Pa naj še jaz iz mojih izkušenj zapišem moj pogled na to, kako se lotiti priprave motocikla na zimsko spanje.

  • Postavite motor na centralno stojalo (če ga le-ta ima) in motor temeljito operite z namenskim čistilom. Trdovratno umazanijo zdrgnite z namensko gobico. Pazite, da ne uporabite kakšne grobe gobe in s tem poškodujete površine. Ravno tako bodite pozorni na uporabo raznih odmaščevalcev, ki znajo biti precej agresivni, kar bo pustilo posledice na barvi.
  • Motor temeljito posušite. Če je možno storite to na soncu, če pa te možnosti ni, pa v kakšnem toplejšem prostoru; najbolje v kurilnici ali ogrevani garaži. Nekateri celo naredijo krajši krog, vendar naj bodo v tem primeru ceste suhe in še nesoljene.
  • Če opazite praske na lakiranih površinah lahko te spolirate.
  • Premažite vse gumijaste dele s silikonskim sprejem ali glicerinom. S tem preprečimo izsušitev, guma obdrži sijaj, predvsem pa preprečimo pokanje in zagotovimo prožnost.
  • Lakirane plastične dela lahko namažete z izdelki za plastiko, ki preprečujejo nabiranje praha. Na primer s sprejem za armaturne plošče v avtomobilih. Z njim lahko premažete tudi gumijaste dele.
  • Mehanske dele, kot so ročice, sklopka, zavori, menjalnik, stopalke, stranska tačka, centralno stojalo… je najbolje namazati z litijevo mastjo, ki jo dobite v spreju. Lahko uporabite tudi kakšno drugo namensko sredstvo, samo da je mastno. S tem bodo deli ostali gibčni pa še rja jih ne bo načela.
  • Kromirane dele premažemo z antikorozijskim sredstvom. Najboljša rešitev je WD40. Z njim se lahko premaže tudi aluminijaste površine in kolesa.
  • Posebno pozornost je potrebno posvetiti verigi, če ima vaš motor ta način pogonskega prenosa. Po pranju jo vedno, ampak res vedno, osušite in takoj premažite. Najbolje je olje za motorne žage, če uporabljate avtomatski mazalec verige pa z oljem, ki ga tam uporabljate. Verigo res dobro naoljite. Preprečili boste korozijo in ji podaljšali življenjsko dobo.
  • Gumijaste dele, kot so kablovje ali pa razni vsisni kanali, cevi itd, lahko premažete s silikonskim sprejem.
  • Če bo motor dlje časa stal že vrabčki čivkajo, da je potrebo posodo za gorivo napolniti do vrha, če je le-ta železna, seveda. S tem preprečimo korozijo in kasneje nevšečnosti s koščki rje v ventilih, črpalkah, filtrih, vplinjačih…
  • Če kje opazite znake rje, to ustrezno odstranite in sanirajte poškodovane dele, da se prepreči širjenje.
  • Preverite in po potrebi zamenjajte zavorne obloge, preverite zavorno tekočino in jo po potrebi zamenjajte. Zavorna tekočina je higroskopična, kar pomeni da nase veže vlago, kar pa ni dobro, če jo je v sistemu preveč.
  • Pnevmatike vam bodo hvaležne, če boste motor postavili na centralno stojalo. Tako jih razbremenimo in preprečimo, da bi se “vsedle” po dolgem zimskem spancu. Nič ni narobe, če dotrajane pnevmatike pred zimo tudi zamenjamo.
  • Akumulator je najbolje odklopiti in ga priklopiti na vzdrževalec, ki se ga dobi že za slabih 20€ . Spomladi tako ne bo nepotrebnih stroškov z nakupom novega.
  • Motor po možnosti hranimo v ogrevanem prostoru, garaži, pokritega s kakšno rjuho ali namenskim pokrivalom. Ne pokrivajte motorja z raznimi najlonskimi pregrinjali ali pregrinjali, ki ne “dihajo”.
  • Pred tem se lahko se odločite opraviti tudi servis. Nekateri so pristaši in zagovorniki, da je potrebno menjavo tekočin opraviti po zimskem spanju, se pravi spomladi. Osebno bi to raje opravil prej. Tako bo motor svež znotraj in zunaj.  

Agregat z vsisnimi kanali karbratorjev Centralno stojalo Sredstva za podmazovanje in nego Veriga

Za vse, ki jih mraz in soljene ceste ne morejo pregnati, pa je najbolje naslednje:
Po vsaki vožnji motor splaknite z mrzlo vodo. Sploh, če ste se vozili po mokrih in soljenih cestah. Če boste motor samo pospravili bosta sol in ostale kemikalije načele aluminijaste, železne in kromirane dele. Naslednjič, ko boste stopili do motorja, bo lahko sledil “šok”.
Če imate verigo kot sekundarni prenos to obvezno posušite in namažite z oljem. Ta vam lahko, v primeru da je mokra, začne že po nekaj urah rjaveti. Nič ni narobe če tudi kromiranim in aluminijastim delom namenite nekaj nege z WD40. Sploh če veste, da bo motor nekaj dni počival.
Motor na centralnem stojalu postavite v topel in suh prostor, če je to le mogoče. Tam bo pripravljen počakal do naslednje vožnje. Po naslednji zimski vožnji pa ponovite vajo s splakovanjem in podmazovanjem. Če želite svojemu motorju najbolje in želite, da vam le-ta služi veliko let ali pa da bo novi lastnik dobil skrbno negovano vozilo je to skoraj nujno potrebno. To vam bo vzelo cca. 30min. To je tudi najmanj, kar lahko storite za vaš motocikel.

Deli.

Dodaj komentar