Preden sva se odpravljala na pot v Veliko Britanijo je bila ena večjih skrbi kako voziti po levi, kako funkcionira zadeva po križiščih in krožnih križiščih in seveda bojazen, da ne bova vozila po nasprotnem pasu ali pa v kakšnem križišču naredila kakšno neumnost. Sicer me je tolažilo to, da se tja odpravljava z motorjem. Tu tega problema ni, saj motor nima krmila na levi ali desni strani.
Večji problem bi predstavljal avto in njegovo krmilo na levi strani, saj bi med vožnjo za drugimi vozili imel težave s preglednostjo naprej. Sploh pri prehitevanju zna to predstavljati veliko težav, predvsem če ob vozniku ni sopotnika, ki bi pogledal na desno stran in opozoril na nasproti vozeča vozila.
Midva sva se na trejekt vkrcala v Franciji – Calais in se izkrcala v Dover-ju. Takoj, ko sva zapeljala s trajekta v Dover-ju, so bile ceste tako narejene, da skoraj ne moreš zgrešiti pasu. Sicer te malce vleče na desno stran in se s tem spopadaš še nekaj časa. Jaz sem potreboval kakšna dva dni, da sem popolnoma preklopil. Kdaj pa kdaj koncentracija pade in v križišču zavijaš na napačen pas. Še večji problem so krožna križišča, kjer zaviješ že lepo pravilno na levo stran, a kaj ko pogledaš na levo če prihaja kakšno vozilo namesto na desno.
Pri vožnji po levi nama je bil v veliko pomoč tudi GPS, predvsem v križiščih in krožiščih pomaga, da ne zapelješ v napačno smer. Zelo koristen je bil tudi pri omejitvah, saj so v Veliki Britaniji vse omejitve podane v miljah. GPS nama je omejitve kazal v kilometrih na uro, kar nama je prihranilo veliko preračunavanja iz milj v kilometre. Primer, kako GPS pokaže krožno križišče lahko vidite v naslovni fotografiji tega prispevka.
Na splošno so bila skoraj vsa križišča v Veliki Britaniji krožna, semaforiziranih je bilo res malo. Enkrat je šlo skoraj za las, ko sem spregledal avto iz desne strani, ker sem seveda gledal na levo. So pa angleški vozniki zelo strpni in vljudni, tako da z njimi nisva imela nikakršnih težav. Ne samo kot voznik, tudi kot pešec je potrebno biti pozoren na prehodih za pešcevin paziti, da pogledaš v pravo smer, če prihaja kakšen avto. Med pasovi na cesti in ob robu cestišča imajo razporejene t.i. mačje oči – izbokline na cesti, ki te opozarjajo, kadar zapelješ na sosednji pas oziroma zapelješ čez stransko črto ob cesti. Njihov primarni namen je preprečiti, da bi voznik zaspal in nevede zašel s svojega pasu – tresenje naj bi ga zbudilo.
Pri vozilih, ki so narejena za desno stran vozišča, ne smemo pozabiti na luči. Te so namreč narejene tako, da imajo snop višji na desno stran, da opazimo pešce ob vozišču, prometne znake… Če s takšnim vozilom zamenjamo pas vožnje ta snop zaslepi vozila, ki prihajajo po nasprotnem pasu. Za to obstajajo posebne nalepke, s katerimi prelepimo del žarometa, da se tega snopa znebimo. Uporaba te nalepke oziroma zasenčitev žarometa je v državah, kjer se vozi po levi strani obvezna. Kazen za nezasenčen žaromet je 1.500 evrov. Nalepke se lahko kupi na trajektu. V Sloveniji niso na voljo, razen če nalepko naročite preko spleta iz Anglije. Cena se giblje tam od 3,5 evra naprej. Če boste po spletu brskali za nalepkami, iščite pod ključno besedo “headlight deflector”.
Vsak žaromet je potrebno malce testirati oz. pogledati na katero mesto se ta nalepka nalepi. Predlagam da malce pobrskate po spletu kje je to mesto na žarometu vašega vozila, potem pa to še v praksi preverite, da zasenčite pravi del žarometa. Eni namreč nalepijo kar nekam, samo da se izognejo kazni. V tem primeru smo lahko še na slabšem, saj se snopa nismo znebili, še vedno lahko zaslepimo nasproti vozeča vozila, sebi pa smo zmanjšali moč žarometa.
Verjamem, da je iskanje pravega mesta za namestitev nalepke lahko problem, sploh pri sodobnih žarometih, ki imajo prednje steklo gladko in prozorno in nikakor ne moremo najti pravega mesta. No, pri meni ni bil tak problem, moj motor ima namreč okroglo luč s precej lepo vidnim mestom na žarometu, ki ustvarja ta snop svetlobe. Nalepke nisem kupoval, ampak sem jo kar izdelal. Prijatelj mi je prinesel črno folijo s katero izdelujejo napise in znake na prometnih znakih. Malo sem se poigral in nalepko lepo izrezal. Delovala je brezhibno in s tem nisva imela nobenih težav.
Nalepke so seveda uporabne tudi v obratni situaciji. Tudi Angleži, oz. vozila ki so narejena za angleški trg in pridejo k nam v Slovenijo, ali katero drugo državo, kjer se vozi po desni, bi morali imeto prelepljen primeren del žarometa.