Večina motoristov se med seboj samo pozdravlja in to na več različnih načinov, vendar ob tem pogosto pozabijo, da kretnje in določeni gibi, predvsem z roko, lahko pomenijo tudi kaj več kot le pozdrav. Vožnja v skupini je lahko zabavna, lahko pa tudi zelo nevarna, zato poznavanje določenih kretenj ne bo odveč.
Največkrat se motoristi med seboj pozdravljamo z rahlo dvignjeno levo roko oz. zapestjem, če pa so roke polne dela pa z migom glave. Če motorista prehitevamo, ga običajno pozdravimo med prehitevanjem z desno nogo. Pozdravljamo se predvsem, da si izkažemo spoštovanje, pripadnost in drug drugemu zaželimo srečne in varne poti.
Nekateri motoristi v pozdrav zgolj “poblendajo”, kar nas zna zmesti, ker ne vemo ali nas je želel le pozdraviti ali nas opozoriti na policijsko kontrolo ali kakšno oviro na cesti. Vsekakor pa je bolje biti previden in zmanjšati hitrost. Po navadi je “blendanje” (večkratno zaporedno pomežikanje z dolgimi lučmi) namreč znak za previdnost v nadaljevanju poti.
Mogoče nekateri ne vedo, kaj pomeni čelada ob motorju. Če čelado položimo čisto poleg motorja se na to ne bo oziral nihče, saj smo si najbrž vzeli samo malce odmora. Če pa položimo čelado stran od motorja, na tla, to pomeni, da smo v stiski in da potrebujemo pomoč. Res pa je, da je v nujnem primeru bolje mahati z rokami, kot čakati, da bo kdo ta znak prepoznal.
Kretnje z rokami pridejo zelo prav, če gre za skupinsko vožnjo. V današnjih časih je komunikacija s sopotnikom ali drugim motoristom precej olajšana zaradi raznih komunikacijskih sistemov, kar pa pri skupinski vožnji ne pride v poštev. Na srečo poznamo številne kretnje z roko, ki nas v različnih situacijah lahko rešijo neljubega dogodka.
|
Zavijanje v levo – Obveščanje skupine, da zavijaš levo. Signal se lahko uporabi za odcep od skupine ali za prevzem vodstva skupine, odvisno od tega ali skupino vodiš ali ji slediš. Signal izvedeš tako, da iztegneš svojo levo roko naravnost navzven, z dlanjo obrnjeno navzdol. |
|
Zavijanje v desno – Obveščanje skupine, da zavijaš desno. Signal se lahko uporabi za odcep od skupine ali za prevzem vodstva skupine, odvisno od tvojega položaja v skupini (vodilni ali sledilni). Upogni komolec za 90 stopinj in usmeri stisnjeno pest proti nebu, da izvedeš signal. |
|
Stop – Ko vodja skupine izvede stop signal, bi se v skupini morala zgoditi verižna reakcija ustavljanja vse do zadnjega voznika v skupini. Za signal upogni komolec za 90 stopinj (proti tlom), imej odprto dlan in prste usmeri proti tlom. |
|
Pohiti – Neizkušene skupine bodo imele od tega signala veliko koristi. Izkušene skupine se bolj orientirajo po telesni govorici voznikov. Signal uporabi za to, da skupino opozoriš, naj peljejo hitreje in ulovijo tvojo hitrost. Iztegni roko navzven in z dlanjo pomahaj navzgor, da skupini sporočiš, naj pohitijo. |
|
Upočasni – Ta signal je uporaben, ker motorji lahko močno upočasnjujejo s silami agregata ob zapiranju plina, kar ne prižge zadnjih zavornih luči. Iztegni roko in z dlanjo pomahaj navzdol, proti tlom in s tem sporoči skupini, naj upočasni. |
|
Sledi mi – Signal se uporablja za oznanjanje nove vodje skupine (pogosto se voznik določi kar sam sebe), lahko pa tudi za delitev oziroma odcep od večje skupine v manjšo. Za signal iztegni roko navpično v zrak, z dlanjo obrnjeno naprej, v smer vožnje. |
|
Ti vodi/pridi – Sporočilo signala je “Hej, ti! Sledi mi!” Signal je sestavljen iz dveh ločenih delov. Najprej zapelji poleg voznika, za katerega želiš, da ti sledi oziroma prevzame vodstvo. S prvim gibom pokaži na njegov motor in nato z roko zamahni naprej, proti smeri vožnje. To ponavljal, dokler te voznik ne razume. |
|
Nevarnost na cesti – Ta signal ima dve verziji, odvisno od tega ali je nevarnost na levi ali desni strani. Če je nevarnost na levi strani, nanjo pokaži s svojo levo roko. Če je nevarnost na desni strani, pa nanjo pokaži z desno nogo. |
|
Ena vrsta – Gre za enostaven signal. Iztegni svoj levi kazalec in iztegni roko nad glavo, navpično navzgor. Drugače povedano, predstavljaj si, da te vozniki za tabo sprašujejo “Koliko?” in ti jim pokažeš odgovor z iztegnjenim kazalcem, ki simbolizira številko 1. |
|
Dve vrsti – Enako kot za eno vrsto, le da pokažeš dva prsta (kazalec in sredinec). Torej iztegni roko nad glavo z iztegnjenima prstoma. Ne pozabi na kazalec 🙂 |
|
Postanek za počitek – Iztegni roko levo navzven, stisni pest in z njo na kratko mahaj gor in dol, kot da treseš pločevinko barve. Ta postanek izvedi le, če je cesta in postajališče brez nevarnih odpadkov po tleh in če je dovolj prostora za vse. |
|
Postanek za malico – Pokaži svoj namen za postanek na bencinski črpalki ali v restavraciji. Z levo roko naredi pest in iztegni palec ter z roko pomigaj proti svojim ustom/čeladi, kot da je tvoj palec slamica, ki gleda iz kozarca vode (tvoje pesti). |
|
Prižgan smernik – Za izvedbo tega “utripajočega” signala iztegni levo roko in stiskaj in spuščaj pest. S tem signalom lahko opozoriš drugega voznika, da je pozabil izklopiti smernik in mu s tem prihraniš posmehovanje med naslednjim postankom. |
|
Izvoz – S tem signalom sporočiš skupini, da je potrebno takoj oziroma na naslednjem izvozu zapustiti avtocesto. Ta signal se uporabi tudi, ko je potreben postanek, ki ni ne za počitek, ne za malico. |
|
Policija – Obvesti druge voznike o policistih ob cesti, mimo katerih se bodo peljali. Z levo dlanjo se potrepljaj po vrhu svoje čelade. Ne pozabi paziti na varnost policistov in ostalih reševalnih delavcev. Vozi previdno in upoštevaj vsa pravila in zakone, ko voziš motor. |
|
Gorivo – Pri vožnji z večino skupin, ti bo pomanjkanje goriva prineslo vzdevek, ki ti najverjetneje ne bo všeč. Signaliziraj svojo potrebo po gorivu s kazanjem na svoj rezervoar za gorivo z levim kazalcem. |
Pogosto prihaja do zamer med motoristi, ko nekdo ne pozdravi oziroma odzdravi. Ne bodite užaljeni. Mogoče je v situaciji, ko mora biti leva roka na ročici sklopke, desna na plinu, glava pa osredotočena na vožnjo. Varnost in previdnost sta vedno na prvem mestu. Morda pa vam je odzdravil sekundo po tem, ko je šel mimo vas in je bil iz nevarne situacije. Preden se jezite, preverite še vzvratno ogledalo 🙂