Prvi spomladanski kilometri

0

Izkušeni motoristi natanko vedo, kaj pomeni toplo spomladansko sonce. V prvi vrsti skrb za svoj motor in prve kilometre. Tudi če ste ga do sedaj pustili pokritega v garaži, je s tem obdobjem napočil čas, ko ga bo potrebno oživeti. Z njega bo treba spihati zimsko nesnago, preveriti akumulator, tekočine in pritisk v pnevmatikah. Če motor ni bil dvignjen od tal, preverite, da se pnevmatike niso “uležale”, sicer vam zna na otvoritveni pomladanski vožnji tresenje zagreniti prve kilometre. Preverite obrabo gum in, če je čas za nove, si vzemite čas, ter poiščite najugodnejšo ponudbo. Naj vam slaba pnevmatika ne pokvari prve vožnje po zimskem spanju. Že tako je malce zbledel občutek za vožnjo.

V kolikor ste pred konzervacijo pozabili na “notranjo” nego je čas, da se zapeljete do pooblaščenega mehanika, ki bo pred začetkom motoristične sezone v miru opravil servis. Če ste takšnih opravil vešči sami, pa jih opravite kar v domači delavnici. Par minut namenite tudi preverjanju gibljivih delov (ročice zavore, sklopke, menjalnika), kot tudi svetlobnih teles (luči, smerniki, zavorne luči). Kaj bi morali in kaj bi lahko storili, preden smo motor dali v zimsko spanje, si lahko preberete v članku “Prezimovanje motorja“.

Ko boste motor izvlekli iz garaže vedite, da so prvi kilometri najnevarnejši. Preko zime ste izgubili občutek za hitrost, nagib in zavorni učinek. Ni potrebno, da že na prvi vožnji dosegate svetlobne hitrosti. Tudi ostali udeleženci v prometu so nas preko zime pozabili. Situacijo na cesti predvidevajte vnaprej, le tako bo vožnja varna. Brez tega je vožnja z motorjem mnogo bolj negotova, morda celo usodna. Vedite, da širina svinčnika v iztegnjeni roki na 30m iz vidnega polja pokrije motorista. V “igri” pa je še nešteto drugih faktorjev.

Pred začetkom motoristične sezone je dobro preveriti oblačila, jih malce prezračiti, oprati, namazati in impregnirati. Mogoče je celo čas za novo opremo. Po izdihu zime se motoristi pripravljamo na prihajajočo sezono, zato je to obdobje tudi najbolj primeren čas za zamenjavo. Usnjena, Gote-tex in ostala oblačila pred uporabno operite, če so potrebna pranja, očistite, namažite in impregnirajte. Tako se nanje ne bo lepila umazanija in odpornejša bodo na vremenske vplive. Vedno se držite navodil proizvajalca. Z napačno nego lahko opremo poškodujemo ali celo uničimo.

Na glavo si poveznite čelado. Če jo je načel zob časa in je zaradi tega postala notranjost ohlapna ali vas kje tišči, je morda prišel čas za zamenjavo. V kolikor ima čelada snemljivo in pralno notranjost ne bo nič narobe, če le-to operemo. Čelada velja za najpomembnejši del motoristične opreme. Kupujte samo atestirane čelade in priznanih proizvajalcev.

Tudi obutev si zasluži nego. Večina škornjev je usnjenih, zato jih je pametno zloščiti in namazati. Rokavice so eden od pomembnih rekvizitov motoristične opreme, čeprav se tega morda niti ne zavedamo. Pri padcu so dlani tiste, na katere se lovimo in z njimi drgnemo po tleh. Učinek je enak brusilnemu stroju, zato je modro uporabljati rokavice, ki so ojačane z materiali proti drgnjenju (kevlar, karbon, plastični ščitniki…).

Asfalt je najbrž po dolgi zimi še vedno prekrit z delci soli, peska in nesprane nekaj mesečne nesnage. Takšna podlaga se posebno v bolj hribovitih krajih in krajih, kjer pomlad najkasneje potrka na vrata zna “obdržati” malo več časa kot v obmorskih krajih. Pazite se osojnih leg, kjer zna biti cesta cel dan mokra in mastna. Pozorni pa moramo biti tudi na pesek, predvsem v ovinkih. Ta zna hitro poskrbeti za izgubo oprijema pnevmatike in biti neveren tudi pri pospeševanju in zaviranju.

Pomočnik pri pranju Prvi spomladanski kilometri Toplo spomladansko sonce Prebujanje narave v hribih

S pomladjo se prebuja narava, z njo pa tudi kmetijska mehanizacija. Na cestah, predvsem v vaseh, lahko tako pričakujemo veliko traktorjev. Ti vas lahko presenetijo v kakšnem ovinku, pri zavijanju ali vključevanju na glavno cesto. Bodite pripravljeni in predvidevajte. Nikoli ne bodite 100%, da vam ne bo med prehitevanjem vozilo pred vami zavilo v levo. Pri traktorjih je nevarnost še veliko večja, ker zavijajo s ceste tudi na kolovoze in polja. Moj nasvet je, da preden začnete prehitevati preverite ali so pred vami kašni dovozi na polja. Sploh tisti na levi strani, kjer vam lahko vozilo zapre pot. Ne zanašajte se vedno na smerokaze.

Prvi kilometri naj bodo varen uvod v dolgo motoristično sezono. Dobro se zavedajte, da so na cesti tudi drugi udeleženci v prometu, ki niso vedno najboljši in najbolj zgledni vozniki.

Deli.

Dodaj komentar