Novo leto v Puli

Novo leto običajno preživiva doma, na toplem in ob dobri hrani. Letos pa sva se odločila za malo spremembe in si za novoletni vikend rezervirala mini apartma v Puli. Del praznikov sva želela preživeti ob morju, vendar ne predaleč in ko sva ugotovila, da ima Pula tudi dober novoletni program in ognjemet, sva se odločila zanjo.

Ker je bil cilj tokrat znan, zunaj pa mraz, sva se do Pule odpravila kar z avtom. Po Sloveniji sva se do Kopra peljala po avtocesti, naprej do Pule pa po lokalnih cestah, saj sva časa imela dovolj. Okoli dveh sva prispela v Pulo in se namestila v apartmaju. Najela sva apartma izven centra, ki se je v bistvu nahajal v čisto običajnem starejšem stanovanjskem bloku v stanovanjski soseski na jugu mesta. Apartma je bilo tako predelano enosobno stanovanje, čisto in moderno opremljeno, s polno opremljeno kuhinjo. Dobri hrani se vseeno nisva želela odpovedati 😉

Lastnik stanovanja nama je svetoval sprehod ob morju, 3 km dolgo pot po zalivih. Morje je bilo le 5 minut peš hoda oddaljeno od apartmaja, zato sva se odločila, da ujameva še zadnje sončne žarke in se odpravila poiskati začetek peš poti. Najprej sva v eni ulici narobe zavila, v drugo pa sva našla morje in ujela ravno zadnje minute lepega sončnega zahoda. Čez dan, ko je sijalo sonce je bilo zelo toplo, ko pa se je sonce skrilo za obzorje je stisnil mraz. Ogled mesta sva tako pustila za naslednji dan in preživela miren večer v apartmaju.

Apartma Večerni sprehod ob morju Sončni zahod Sončni zahod

Na Silvestrovo sva se dopoldne po zajtrku peš odpravila do mesta. Pot je trajala približno 20 minut, nato pa sva peš odkrivala znamenitosti mesta. Sprehodila sva se mimo foruma, kjer je bil že postavljen oder in lučke za glavno večerno dogajanje. Po starem delu mesta, po ozkih kamnitih ulicah sva se povzpela do gradu. Možen je tudi ogled notranjosti, a prospekti niso obetali veliko, zato sva se raje sprehodila po posestvu okoli gradu. Tudi brez vstopnice je namreč možen sprehod po hribu okoli gradu, od koder je lep pogled na areno in preostanek mesta.

Stari del mesta Božično vzdušje v mestu :) Cerkev pod gradom Arheološko najdišče ob gradu

Spustila sva se v dolino in se odpravila proti glavni znamenitosti Pule – areni. Gre za rimsko znamenitost, saj je bila zgrajena v približno istem času kot Kolosej v Rimu – v 1. stoletju in je bila namenjena gladiatorskim bojem. Lahko se sprehodite okoli arene in ker so loki tako veliki, si sproti ogledate še njeno notranje dvorišče. Možen je tudi nakup kart in ogled notranjosti arene, midva pa sva se zadovoljila že z zunanjim ogledom. Raje sva se ustavila v kavarni ob areni, sedela dva metra stran od zidov arene in na soncu ob topli pijači opazovala areno in njene obiskovalce.

Razgled z gradu Arena Arena od znotraj Spust balonov

Pred areno, na parkirišču, je v tem času ravno potekalo otroško silvestrovanje, prav tako so imeli tudi drsališče, tako da je bilo za otroke dobro preskrbljeno. Odštevali so do 12h in točno ob 12h spustili v zrak balone, kar je bilo res lepo za pogledati. Midva sva se sprehodila še po parku in do pomola, nato pa sva se po starem delu mesta počasi vrnila v apartma. Po kosilu sva se ponovno odpravila do morja in prej omenjene peš poti po zalivih. Sprehajalcev je bilo kar nekaj, poleti pa so te plaže najverjetneje polne ljudi, parkirišča zasedena in enosmerna cesta polna avtomobilov. Ob poti sva šla mimo nekaj hotelov, ki pa so bili večinoma zaprti. Ogledala sva si še sončni zahod in se vrnila nazaj v apartma po drugi poti, po notranjih ulicah.

Na žalost so celo popoldne okoli naju pokale petarde, proti večeru pa jih je bilo slišati vedno več. Zvečer sva tako ob večerji v apartmaju cel čas poslušala pokanje petard in mini ognjemetov. Po večerji sva se mrazu navkljub peš odpravila proti centru mesta. Na forumu se je odvijal glavni program, ko sva prispela je skupina Hladno pivo ravno imela svoj nastop. Forum je bil res lepo in inovativno okrašen, z “disko kroglo”, na kateri so se izpisovala voščila v razliščnih jezikih, vmes pa je pridno menjala barve. Trg je bil poln ljudi vseh generacij, vseeno pa so prevladovali ljudie srednjih let, mladih je bilo bolj malo. Par minut pred polnočjo je mikrofon prevzela gospodična, s katero smo odštevali zadnje sekunde do polnoči. Točno ob polnoči pa je nebo nad forumom razsvetlil lep, nekajminutni ognjemet.

Silvestrsko kosilo Sprehod po zalivih Zadnji sončni zahod v 2016 Silvestrovanje na forumu v Puli

Po ognjemetu je oder zavzela druga glasbena skupina, midva pa sva se umaknila s foruma in se odpravila proti apartmaju. Zdaj je bila pirotehnika na vrhuncu, povsod je pokalo in se bliskalo. Očitno so petarde na Hrvaškem še vedno zelo priljibljene, saj sva videla, da jih prodajajo tudi v normalnih trgovinah, kot je na primer Konzum. Ker so tako lahko dostopne, jih otroci seveda z veseljem mečejo okoli. No, ko sva se oddaljila od centra, se je tudi pokanje umirilo in varno sva prišla nazaj do apartmaja.

Naslednje jutro sva po zajtrku spakirala, pospravila za sabo in do 11h spraznila apartma. Nazaj sva se odločila za obratno varianto in sva se po Hrvaškem peljala po avtocesti (cestnina od Pule do Umaga je znašala dobrih 5 evrov) in nato po lokalnih cestah do doma.

Z mini vikend paketom sva bila zadovoljna, Pula je simpatično mestece s precej možnostmi za sprehajanje in odkrivanja mesta in njegove okolice. Če ostanete tam več dni imate seveda v bližnji okolici za odkrivanje na voljo tudi druga obmorska istrska mesta, kot so Fažana, Premantura, Medulin ipd.